Pilot ‘Inzet vrijwilligers’ van start

Blue Hawks is afgelopen seizoen genomineerd voor de Stimuleringsprijs van het Jaar 2013 in de gemeente Zwolle. Een nominatie die we niet zomaar hebben verdiend. Bij Blue Hawks gebeurt heel veel. Niet alleen in de afgelopen jaren, maar ook de komende jaren. En daarbij hebben we de hulp nodig van alle leden! Om die reden is besloten om te starten met een pilot.

Blue Hawks kenmerkt zich als een club met leden met een grote bereidwilligheid om te helpen. Maar vaak is voor leden niet duidelijk wat er gedaan moet worden, of wanneer. Om hier meer duidelijkheid in te geven, wordt met ingang van dit jaar gestart met een pilot ‘Inzet vrijwilligers’. De pilot is gisteravond tijdens de Algemene Ledenvergadering door het bestuur gepresenteerd en toegelicht.

Door middel van de pilot krijgen leden de kans om zelf aan te geven waarmee en wanneer zij willen helpen bij activiteiten, klussen, of andere zaken. Dat kan eenvoudig met enkele klikken via een digitaal formulier op de website van Blue Hawks. Het formulier en aanvullende informatie is te vinden op www.bluehawks.nl/vrijwilligerswerk, of via de navigatie bovenaan de pagina.

Voordelen

De pilot levert enkele voordelen op. Leden kunnen vanaf nu niet alleen zelf hun taken uitkiezen, maar kunnen ook vooraf zien met wie zij het vrijwilligerswerk gaan doen. Voor iedereen is een overzicht beschikbaar met taken die nog moeten worden opgepakt. Het wordt bovendien voor iedereen inzichtelijk als activiteiten geen doorgang kunnen vinden in verband met te weinig animo voor ondersteuning.

Om de nieuwe pilot tot een succes te maken, vertrouwt Blue Hawks op de bereidwilligheid van de leden. De vraag is aan elk lid om zich voor minimaal één taak aan te melden. Aanmelden voor meerdere taken wordt zeer op prijs gesteld. Reageer snel als je voorkeur hebt voor bepaalde taken om te voorkomen dat er bij deze activiteit geen ruimte meer is!

Feedback

Blue Hawks gebruikt het seizoen 2014 om ‘proef te draaien’. Kom je dus zaken tegen die volgens jou beter, nuttiger of praktischer kunnen, dan kun je dit laten weten aan één van de bestuursleden. Je kunt ook een berichtje sturen via het contactformulier. Om een goed werkend systeem voor de toekomst neer te zetten, is alle feedback welkom!

1 Reactie

  1. Ik had begrepen op de ALV dat er op de site zichtbaar zou worden wie zich voor welke klus had aangemeld? Zoals het er nu uitziet lijkt het net alsof nog niemand heeft gereageerd en ik weet dat dat niet zo is.
    Zou leuk (en motiverender) denk ik zijn om daar iets van terug te lezen, in plaats van alleen maar : nog geen aanmeldingen 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *